hurghada2018.reismee.nl

Het einde nadert

Na een flink aantal dagen hetzelfde te hebben gedaan (liggen, slapen, eten, drinken en herhalen) zijn we vandaan op excursie geweest. Zoals afgelopen jaar wilden we weer gaan snorkelen. Nu zijn de koralen langs Hurghada niet echt indrukwekkend, dieper op zee zijn ze goed beschermd en levend. Dus wij met de boot naar Dolphin House. Dit betekent om 8 uur met de bus richting de haven. Aldaar krijg je snorkelmateriaal en uitleg over de komende dag. Eerst varen we een uur richting het dolfijnen-gebied. Daar kun je en masse in het water springen om tussen 10 andere boten dicht bij de dolfijnen te zwemmen. Je moet je meer zorgen maken om niet tussen de rotorbladen te komen dan dat je daadwerkelijk met deze mooie beesten kan zwemmen. Door al dat motorgeronk en gespetter duiken ze namelijk frequent onder. Dus wij bekijken ze wel vanaf de boot.

Na een aantal sprongen varen we verder naar een rif en kunnen we met de gids langs het koraal zwemmen. Het blijft indrukwekkend hoe groot dat koraal wordt als de mens dit met rust laat.

Hierna volgde een lunch en een 2de snorkelplek. In de middag voeren we terug en onder het deinen van de boot en het zonnetje dommel je makkelijk in.

Kapot arriveren we tegen 16 uur weer in het hotel om tot de ontdekking te komen dat onze sleutelpassen niet meer werken. Het personeel alhier is meer dan behulpzaam en al gauw liggen we uitgeteld op bed.

Na een verkwikkende douche zijn we naar de receptie gegaan om de sleutelpassen te laten fixen. Gelijk staan er weer een aantal heren klaar voor service. Mijn lief gooit weer zijn charmes in de strijd dat Pickalbatros een zeer goed hotel is en dat we hier al voor de 4de maal komen. Hierop gaat de " knipmes" aan de telefoon wat regelen, en blijken we morgen niet om 12 uur uit te moeten checken maar om 16 uur. Dat met de belofte om Dana Beach aan te prijzen. Bij deze.... Alleen al het feit dat je uit 5 restaurants kunt kiezen om te eten, er diverse bars zijn, je de fles wijn gewoon mee naar je kamer kunt nemen, er broodpakketjes (of snacks) TO GO worden ingepakt en je je bedje niet af hoeft om drinken te krijgen is dit hotel al veruit aan te prijzen. Dat en het feit dat er geen zwembadmaffia is, je met een watertaxi over het resort wordt getransporteerd en je je kunt laten verwennen in de spa, afbeulen in de gym, gek zingen met de karaoke of gewoon met een filmpje naar bed kunt gaan, maakt dat bdit resort weer een aanradertje is.

Nu moet ik helaas mededelen dat mijn lief zich erg heeft gedragen. Geen likken aan cactussen, geen pingelblamages, geen sokken op het strand, het enige wat hij heeft uitgevroten is dat hij zijn vachtje hier heeft achter gelaten. Alhoewel, deze zal snel genoeg weer aangegroeid zijn.